Колеги, на една 156 ца вече за втори път се разхлабват болтове напредните джанти. Изключена е външна намеса. Някой да сподели подобен опит, ако има такъв... На мен лично ми се струва невъзможно това, но вярвам на собственика.
Известие
Collapse
No announcement yet.
проблем при джанти
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от georgi_pg Покажи съобщениеКолеги, на една 156 ца вече за втори път се разхлабват болтове напредните джанти. Изключена е външна намеса. Някой да сподели подобен опит, ако има такъв... На мен лично ми се струва невъзможно това, но вярвам на собственика.Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
156 1.8TS 16V (01.2001)
147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
0879369082
-
Първоначално публикувано от georgi_pg Покажи съобщениеКолеги, на една 156 ца вече за втори път се разхлабват болтове напредните джанти. Изключена е външна намеса. Някой да сподели подобен опит, ако има такъв... На мен лично ми се струва невъзможно това, но вярвам на собственика.
...един единствен път така ми се разхлаби"от само себе си" колело,но определено вината я хвърлям на мене си,а не на инерционни сили и тем подобни...156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
джанти
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеВ такъв случай,проверете конусите на болтовете и особено на джантите.....малко вероятно да е от това ,но просто друга причина не се сещам....
...един единствен път така ми се разхлаби"от само себе си" колело,но определено вината я хвърлям на мене си,а не на инерционни сили и тем подобни...
---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:21 ----------
Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщениеАко не са затегнати хубаво - развиват се. Иначе няма шанс без външна намеса
Comment
-
Първоначално публикувано от georgi_pg Покажи съобщениеджантите са монтирани от гумаджия срещу затвора в монтана, би трябвало да е забелязал нещо...все пак ще ги огледаме, мерси за съвета.
---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:21 ----------
Затягани са яко, на ръка, но въпреки това проблема се получи два пъти...Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
156 1.8TS 16V (01.2001)
147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
0879369082
Comment
-
Джантите какви са.Ако не са оригинални е възможно междуцентровото разстояние на болтовете да не отговаря.Макар че вече 20 години карам на Жигулито джанти от BMW които са 4х100, а оригиналните са 4х98 и не съм имал проблеми.Виж дали леглото на някой от болтовете не е спукано, тогава болта привидно стяга но с течение на времето се разхлабва, джантата почва да "бие" едвеа забелижимо и тръгват и другите.Може конуса на болтовете да не отговаря на конуса на отвора/един приятел имаше такъв проблем, след като му бяха правили болтове с конус "на око"/.Ако конуса е по-остър, може да стегне в началото на резбата на главината, като така джантата не е добре стегната и при тръгване се получава едно приплъзване - малко, но достатъчно да почне да ги развива с течение на времето.Също така като се сложи джантат на главината провери дали ляга добре на лицето на главината,като я притиснеш към нея - ако има някакво клатене/провери я в няколко посоки/ виж дали няма някаква неравност на лицето на джантата и на главината която да я повдига, което води до някакво напрежение при стягане.Не се сещам за друго.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Има вероятност някой тъп гумаджия да е пре..ал резбите на главинитеAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеДжантите какви са.Ако не са оригинални е възможно междуцентровото разстояние на болтовете да не отговаря.Макар че вече 20 години карам на Жигулито джанти от BMW които са 4х100, а оригиналните са 4х98 и не съм имал проблеми.Виж дали леглото на някой от болтовете не е спукано, тогава болта привидно стяга но с течение на времето се разхлабва, джантата почва да "бие" едвеа забелижимо и тръгват и другите.Може конуса на болтовете да не отговаря на конуса на отвора/един приятел имаше такъв проблем, след като му бяха правили болтове с конус "на око"/.Ако конуса е по-остър, може да стегне в началото на резбата на главината, като така джантата не е добре стегната и при тръгване се получава едно приплъзване - малко, но достатъчно да почне да ги развива с течение на времето.Също така като се сложи джантат на главината провери дали ляга добре на лицето на главината,като я притиснеш към нея - ако има някакво клатене/провери я в няколко посоки/ виж дали няма някаква неравност на лицето на джантата и на главината която да я повдига, което води до някакво напрежение при стягане.Не се сещам за друго.
---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 19:53 ----------
Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщениеИма вероятност някой тъп гумаджия да е пре..ал резбите на главините
Comment
-
2 пъти ми се развиват болтовете на джантите, след смяна на сезонните гуми. Единия път ми беше паднал 1 болт, а други 3 бяха развити. Аз карам с 2 комплекта оригинални алуминиеви джанти. Оказва се, че след като джантите поседят 6 месеца в мазе, алуминият се окислява от вътрешната страна. Като се сложат на колата слоят окис явно пада и болтовете се охлабват. Оттогава чистя вътрешната страна на джантите с телена четка и проблеми няма.
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение2 пъти ми се развиват болтовете на джантите, след смяна на сезонните гуми. Единия път ми беше паднал 1 болт, а други 3 бяха развити. Аз карам с 2 комплекта оригинални алуминиеви джанти. Оказва се, че след като джантите поседят 6 месеца в мазе, алуминият се окислява от вътрешната страна. Като се сложат на колата слоят окис явно пада и болтовете се охлабват. Оттогава чистя вътрешната страна на джантите с телена четка и проблеми няма.
Comment
Comment